News
 International
   Global Views
   Asia-Pacific
   America
   Europe
   Middle East & Africa
 National
 Embassy News
 Arts & Living
 Business
 Travel & Hotel
 Medical Tourism New
 Taekwondo
 Media
 Letters to Editor
 Photo Gallery
 News Media Link
 TV Schedule Link
 News English
 Life
 Hospitals & Clinics
 Flea Market
 Moving & Packaging
 Religious Service
 Korean Classes
 Korean Weather
 Housing
 Real Estate
 Home Stay
 Room Mate
 Job
 English Teaching
 Translation/Writing
 Job Offered/Wanted
 Business
 Hotel Lounge
 Foreign Exchanges
 Korean Stock
 Business Center
 PR & Ads
 Entertainment
 Arts & Performances
 Restaurants & Bars
 Tour & Travel
 Shopping Guide
 Community
 Foreign Missions
 Community Groups
 PenPal/Friendship
 Volunteers
 Foreign Workers
 Useful Services
 ST Banner Exchange
  America
Christian Science Monitor to End Daily Print Publication
Christian Science Monitor to end daily print publication.

The Christian Science Monitor said on Oct. 28 it will become the first national newspaper to drop its daily print edition and focus on publishing online, succumbing to the financial pressure squeezing its industry harder than ever.

Come April, the Boston-based general-interest newspaper — founded in 1908 and the winner of seven Pulitzer Prizes — will print only a weekend edition after struggling financially for decades, its editor said.

The new weekly newspaper will be a 44-page publication that reads like a news magazine, and looks like a hybrid between a newspaper and a magazine, said Editor John Yemma said.

The Monitor's circulation has fallen from a peak of 223,000 in 1970 to about 50,000 now, while its online traffic has soared. The newspaper gets about 5 million page-views per month, compared with about 4 million five years ago and 1 million a decade ago.

The Monitor was one of the first newspapers in the country to put content online, beginning in 1995, when correspondent David Rohde was taken prisoner in Bosnia.

"Obviously, this is going to help with our costs, but it also enables us to put much more emphasis on the Web and basically put our reporting assets and our editorial assets where we think growth will be in a very tough industry in the future, which we think is the Web," said Editor John Yemma, who was The Boston Globe's multimedia editor before he moved to the Monitor in June.

Cutting print editions also will help the paper reduce its dependence on sizable subsidies from its owner, the First Church of Christ, Scientist, which now provides more than half its operating budget, Yemma said.

Yemma said the move to "Web-first" publishing will likely result in some job cuts, but it is unclear how many.

The Monitor is known for its in-depth international reporting, particularly in the Middle East.

In 2006, Jill Carroll, a freelance reporter for the Monitor, was kidnapped in Baghdad and released safely after nearly three months in captivity. Carroll, who was made a staff writer while she was still being held hostage but has since left the newspaper, described her ordeal in an 11-part series published in the Monitor.

Like many other newspapers, it has suffered as more people get their news from the Internet — which offers newspapers much less revenue even when it brings many more readers.

Andie Tucher, an associate professor at Columbia University's Graduate School Of Journalism, said the Monitor has traditionally been a newspaper people read for in-depth articles after they get local news from a local or state newspaper. With even small newspapers being squeezed by the Web, it makes sense that a "second read" like the Monitor would be harder hit.

"That's the real crisis for papers like this. Rather than reading that as my second or third paper, I now go online and browse Slate and Salon and the political sites, and I can read any other paper I like. It becomes much less urgent to indulge in The Christian Science Monitor," said Tucher, who teaches a course on the history of American journalism.

The paper is not the first but is the most prominent to scale back its print version in favor of online news. In April, The Capital Times, of Madison, Wis., switched to publishing mainly on the Internet. The Daily Telegram in Superior, Wis., announced in July that it would print only two issues a week and its website would become the primary source for daily news. In Ohio, several local papers plan to print their final Monday editions next week.

Rick Edmonds, a media business analyst at the Poynter Institute, said it's tough to draw too many conclusions from the Monitor's decision because it is so unusual: It's owned by the church, has a small but national circulation and sells relatively little advertising.

Still, the industry will be watching, he said.

"I think to the degree they are successful ... that could be important for others looking at that action down the road," he said.

The newspaper was founded in 1908 by Mary Baker Eddy, the founder of the Christian Science Church. Despite its background, it is not considered a religious newspaper, though it continues to publish a daily religious article at Eddy's request.

Yemma said moving away from daily publication makes sense financially and journalistically.

Yemma said the newspaper has been operating at a loss for years, and has received a subsidy from the church to fund the deficit. In the current fiscal year, the newspaper's operating costs were about $25.7 million, but the church paid about $13.3 million of that.

Over the next five years, the church wants to move to a break-even point where it does not have to subsidize the newspaper anymore, said Yemma. To do that, the newspaper needs to focus on the Web, Yemma said.

"There's no magic bullet on the Web. There's only doing what essentially works ... doing high-quality journalism and doing it continuously so that your site becomes a destination, a place where people can expect newly updated news the way you do it," he said. (AP)




 

back

 

 

 

The Seoul Times Shinheungro 25-gil 2-6 Yongsan-gu, Seoul, Korea 04337 (ZC)
Office: 82-10-6606-6188 Email:seoultimes@gmail.com
Copyrights 2000 The Seoul Times Company  ST Banner Exchange